rvdijk@wending.nl | +31 6 534 21 606
Wending
  • Home
  • Profiel
  • Diensten
  • Publicaties
  • Blogs
  • Casussen
  • Opdrachtgevers
  • Contact

Commitment als basis voor succesvolle communicatie

Commitment als basis voor succesvolle communicatie

In: Nijenrode Management Review, nr. 8, 1998 Communicatie en commitment, Publicaties

Hoe kan communicatie bijdragen aan het bereiken van commitment voor veranderingen? Deze vraag wordt in dit artikel verkend. De constante klacht van medewerkers rond veranderingen is dat zij slecht worden geïnformeerd. In dit artikel worden de 4 principes besproken die bijdragen aan commitment rond veranderingen: urgentiegevoel, positionering van de verandering, veranderstijl en vertrouwen. Aan de hand van voorbeelden wordt beschreven wat deze principes betekenen voor de communicatie rond veranderprocessen.

Deel dit met

Tweet

Categorieën

  • Blogs
  • Casussen
  • Publicaties
    • Cultuur en vernieuwing
    • Cultuurinterventies
    • Cultuur als blokkade voor verandering
    • Informele cultuur
    • Leercultuur
    • Casuïstiekmethode voor cultuurverandering
    • Communicatie en commitment

Get in Touch

Copyright © 2016 Wending